Výběr parfému

26. prosince 2011 v 11:31 | Klára |  kosmetika
Parfémy jsou velkou součástí kosmetické výbavy každé ženy. Některé z nás vůně často rády střídají podle naší aktuální nálady, ročního období nebo pouze touze po nějaké příjemné změně. Jiné ženy mají ve své kosmetické výbavě naopak parfém, kterému jsou věrné celý život a s oblibou ho používají stále dokola.


Mnohdy je velmi těžké zvolit ten správný parfém, který sedne přímo k vaší osobnosti. Většinou ten parfém, který voní právě vám, nemusí vonět ostatním. Každý má své čichové buňky nastaveny jiným způsobem, ale to je dobře z důvodu, že jsme alespoň každý originál. Volba parfému je podle mého mínění velice důležitá, protože podtrhuje vaši osobnost a hodně toho o vás vypovídá.

Parfém působí na lidi přímo fantasticky! Můžete jím vyvolat u lidí různě silné pocity, ať už kladné či záporné nebo pocity touhy. Je to neuvěřitelné, ale to vše malá lahvička s tekutinou dokáže. Co to tedy parfém vůbec je? Parfémy jsou směsí aromatických látek a esenciálních olejů, které působí na naše smysly. A rozlišují se podle procentuálního zastoupení parfémových složek. Parfém je vůbec nejintenzivnější vůně a obsahuje 15-40% podíl vonných látek. Eau de Parfum (parfémovaná voda) obsahuje 10-20% vonných látek a Eau de Toilette 5-15%.

Jak byste tedy měli postupovat při výběru parfému? Pokud toužíte po jedinečné a luxusní vůni určitě se vyplatí utratit více peněz za kvalitní parfém, než utrácet méně korun za méně kvalitní za to levné parfémy. Při výběru si parfém nejdříve nastříkejte na papírek nebo na zápěstí a nechte ho "rozležet". Pokud vám parfém voní, není nic jednoduššího než ho dát do košíku a vyrazit k pokladně. Samozřejmě, že můžete používat jednu vůni celoročně, to vám nikdo nevezme. Ale obecně platí, že je lepší vůně střídat podle ročního období. Na zimu a chladné období se hodí vůně silnější a kořeněnější, stejně tak na večírky a plesy. Kdežto na léto nebo denní použití se hodí vůně spíše lehčí, osvěžující nebo květinové parfémy, které vám zpříjemní den.

Kam parfém nanášet? Parfém byste měla nejlépe nanášet na pulzní body, což jsou zápěstí, krční tepna, loketní a podkolenní jamka. Vůni si ale můžete i lehce stříknout do vlasů nebo na oblečení, ale to bych doporučila jen decentně. Není vhodné se parfémem polévat od hlavy až k patě, působí to mnohdy přehnaně až nevkusně. Obecně platí, že méně je mnohdy více. Buďte tedy střídmá a sama sebe překvapíte, jak parfém bude na vás a vaše okolí pozitivně až magicky působit. Doporučuji aplikaci parfému přes den několikrát zopakovat, než to s množstvím přehnat.
Možná budete překvapená, ale i o věc jako je parfém, byste měla pečovat. Nevystavujte váš vybraný kousek přímému světlu a ani na horkém místě. Raději vaši vůni uchovávejte v uzavřené lahvičce na chladném místě. Parfém vám tak vydrží delší dobu, než je třeba rok. Pokud parfém, ale jeví známky změny vůně, barvy a okolo uzávěru se usazuje pryskyřiční prstenec, nezbývá vám nic jiného než parfém vyhodit, protože je prošlý. Ovšem není proč zoufat, protože můžete vybrat nový. Přeji příjemný a dobrý výběr vaší vůně, která podtrhne váš charakter.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Action Czech s.r.o Action Czech s.r.o | Web | 11. února 2012 v 17:31 | Reagovat

Vybírám v měřítku kvalita-cena a zde jasně vítězí stránka http://www.parfemynejlevneji.cz/

2 Tiny Tiny | Web | 10. října 2013 v 16:27 | Reagovat

Nedam dopustit na parfemy Cachaarel sou bozi, napr, LouLou je skvělyy :-)

3 Jana Jana | E-mail | Web | 26. srpna 2015 v 9:36 | Reagovat

Holky, já bych potřebovala poradit s výběrem punčoch. Budeme mít s manželem výročí a já ho chci překvapit. Pomozte mi vybrat nějaké sexy punčochy http://www.sosexy.cz/puncochy

4 Karfigolka Karfigolka | E-mail | Web | 17. března 2016 v 8:29 | Reagovat

Já jsem si parfémek vybrala tak, že jsem si nechala poslat vzoreček http://www.rozlevaneparfemy.cz/

Dříve jsem měla doma parfém, který mi vůbec nevoněl a prášilo se na něj na poličce.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama